Dagbøger vis dagbog

Einbeck 2013

28-06-2013

Dag 1 og 2

Fredag d.28/06-13 og lørdag d.29/06-13 Kære dagbog. Vi startede med at mødes ved spejderhuset kl.22:30, hvor vi skulle have pakket vores ting ind i bussen. Kl.23:00 tog vi afsked med vores forældre, og så gik turen mod Einbeck. Fra starten af larmede vi alle ret meget, men senere faldt mange i søvn, og vi begyndte at falde til ro. Efter 3 timers kørsel, holdte vi ind på en rasteplads, så dem der skulle strække ben eller andre ting, kunne komme til det. Og da Anja havde fået en god karakter til eksamen, skulle hun give os kage, så det spiste vi også i den pause. Da vi kom ind i bussen igen, faldt de fleste i søvn, men nogle få sad stadig og snakkede og hørte musik. Vi skulle køre i 4, en halv time, for at komme til spejderhytten i Einbeck, men da vi havde kørt i 1 og en halv time, kom vi til at holde i kø, da der havde været en bilulykke, et stykke foran os. Vi holdte i kø i ca. 50min. hvor vi sad og snakkede og pjattede en smule. Da vi endelig kunne køre videre, var vi ved at kede os godt og grundigt, og der ventede os stadig 2 og en halv times bustur. Da vi havde kørt en time, var der mange som gerne ville på toilet, så vi holdte ind på en resteplads. Vi kørte videre efter 10-15min. og vi begyndte at glæde os til at komme frem. Da vi kom til Einbeck, vidste vi ikke hvad vej vi skulle dreje ind ad, så vi ringede til vores livline, Claus, og han fik os guidet så vi kunne komme ind ad den rigtige vej. Da vi endelig ankom, skulle vi pakke vores ting ind under et halvtag. Da vi havde gjort det, skulle vi starte og have sat vores telte op. Da vi var færdige med det, skulle vi hente vores ting, og have lavet en inspektion af vores ting. Vi blev færdige med inspektionen, skulle vi slå ledernes telt op, og det var et større arbejde, eftersom vi ikke kunne finde toppen til den. Lederne er så opsatte på at vi skal finde den tidskapsel som de gravede ned for 6 år siden, men ind til videre har vi ikke kunne finde den. Da vi ikke gad lede efter den mere, slappede vi af, legede, spillede volleyball og snakkede. Kl.14:00 fik vi middagsmad, og så hyggede vi ellers bare videre. Og kl.18:15 fik vi aftensmad, som bestod af pasta med kødsovs og gulerødder. Kærlig hilsen Nicolas, Cecilie, Alberte og Katrine.

30-06-2013

Dag 3

Kære dagbog. kl. 21:00 havde vi lejrbål med et par sketcher og dummehatten skulle ud gives. Den gik til Mikkel Skytte, fordi han spurgte "hvad ligger under Tyskland?" 23:00 skulle der være ro på lejren. Kl. 7:00 blev vi vækket af Anja med en grydeske og et grydelåg. Kl. 8:00 spiste vi morgenmad. Det var bare det normale cornflakes, havregryn, toast, rugbrød og grov toast. Bagefter var der inspektion. Kl. 9:15 kørte vi mod Einbeck i bussen med vores chauffør. Vi skulle ind til tysk gudstjeneste og spille fodbold mod tyskerne. Kl.10:00 var vi i kirke til gudstjeneste på tysk. Præsten sagde noget med at gud ikke er en frugtsalat. Der efter gik vi imod Einbeck Stadium. Hvor vi skulle spille fodbold mod de tyske spejdere som var 4-6 år ældre en os . Vi tabte desværre 9-15. Så tog vi hjem. Resten af dagen lavede vi ikke noget ud over til frokost, hvor vi fik bratwurst, steak og pasta. Ellers spillede vi bare pløk og andre sjov spil. K.H. Mikkel Albert, Rikke, Maja og Marius Lang Hindkjær.

01-07-2013

Dag 4

Nu er det tredje dag her i Tyskland (Einbeck) I dag skulle vi ud og kælke, det var ret højt oppe i bjergene. Vi havde det skide sjovt, men nogle af os kørte rigtigt langsomt. Bagefter vi havde gjort det skulle vi hurtigt afsted til Bloksbjerg. Vi skulle tage et tog der op men vi fandt ud af det vi rigtigt dyrt! Så i stedet for holdte vi ind et sted og spiste frokost. Så nu når vi, ikke skulle op i bjerget, bestemte vi os for at tage i supermarked .Vi måtte købe hvad vi ville, men vi havde desværre kun en halv time. Da vi så kom hjem skulle vi gøre klar til at spise aftensmad, fordi vi var blevet lidt forsinkede.

02-07-2013

Dag 5

I går aftes fik Mikkel Albert dummehatten til lejrbålet. Han fik dummehatten pga. han tidligere på dagen havde fået sine ADHD- piller væk. Lederne havde spurgt ham om han havde kigget i sine tasker, det svarede han nej til. Da han havde kigget i den ene af sine tasker, kom han op og sagde "de er der ikke". Alle begyndte at lede inde i køkkenet i køkken skabende. I dag skulle vi på vandre tur og det var rigtig sjovt. Først skulle vi op til ruinen som ikke lignede en ruin. Da Katrine havde det dårligt og Jesper ikke kan holde til at gå så meget med sine led samt at Maja ikke må på grund af sine hofter, tog de hjem da vi alle sammen havde været oppe ved ruinen. På turen havde vi mange stop fordi at vi skulle finde vej. Da vi så endelig havde klaret turen på godt 7 km til en lille by, skulle vi se om vi kunne finde et sted at købe is og sodavand efter at vi havde fået madpakker som vi havde medbragt. Da vi havde fundet det, skulle vi med bussen hjem til lejeren. Her til aften kl. ca. 6 fik vi boller i karry med ris til.

03-07-2013

Dag 6

I går fik Alberte dumme hatten fordi hun: Først rystede et chips rør, så der røg chips over alt. Vi var på vandre tur tog hun fat om et stød hegn.... genialt ! og som prikken over i'et var at hun skar sig i fingeren, da vi skulle skrælle gulerødder, så hun kom på hospitalet og blev limet. Dagen startede med, at vi fik lov til at sove til klokken 8, hvor vi normalt må sove til kl. 7. Der var klokken 8.15, så vi havde kun et kvarter til at gøre klar, og stå ret foran teltet. Morgenmads holdet fik lov til, at sove lidt længe som os andre, fordi det var lederne, der sagde de ville lave mad. :D (happy smile fra morgenmadsholdet) (citat Joanna: Vi orker, ikke mere jer trætte unger.) Efter morgenmad, skulle vi skynde os ud i bussen, så vi kunne komme i friluftsbad, (det var rimelig varmt, og vi havde det sjovt). Der var vi i ca. en time til en halvanden time, hvor vi bagefter, tog hjem og fik frokost holdet som skulle lavede frokost, mens vi andre fik hængt bade tøjet op. Vi spist frokost. Efterfølgende var vi i Einbeck, og der gik vi først rundt lidt og købe lidt til meget slik, så mødes vi foran rådhuset, hvor der var en guide fra Einbeck, som talte tysk også en tolk som talte dansk og tysk. Da vi havde været på en tur rundt i Einbeck og lærte en del af historien om Einbeck. Tog vi med bussen hjem, så fik vi lige noget fritid, også skulle aftensmad holdet i gang med aftens maden. Grillmad og kartoffel salat og normal salat. ( ikke kål som Anja købte ved en fejl..... FAIL!!!!!) Vi fik noget fritid igen, også var der lejr bål, hvor det uheldigvis begyndte at regne, så vi sad der lidt kort tid, så gik vi i vores telte. Der kom en tysker og besøgte os. ( Claus vi må ikke have bål i regn vejr.) Og nu sidder vi her og glor på denne pc...... Nå men Godnat :D Hilsen: Nicolas, Katrine, Alberte og Cecilie (citat Rikke Kagemand) Kage smager mega godt med græs og mælke bøtter på !

04-07-2013

Dag 7

I går aftes fik Fabian dummehatten fordi han først gik ind i en rude i zoologiskhave, og derefter slog han en pind op i sit øje. I dag var vi ude og bruge vores sidste penge, i et supermarked, og de fleste af os havde ingen penge med hjem. Efter det kørte vi med bussen til det friluftsbad, vor vi havde været tidligere på ugen. Senere på dagen da vi var kommet hjem, skulle vi til at pakke alle vores ting og teltende sammen. Det tog det meste af efter middagen, for vi skulle både vaske og tørre teltende. Her til aftensmaden fik vi karrygryde med ris/rugbrød med salat til. Senere skal vi have lejrbål, og der efter skal vi hjem da det er sidste dag i lejeren. Nu er turen ved at være til vejs ende, så vi vil sige tak for en god lejer og tak til alle lederne som har gjort deres bedste for at vi kan få en god lejer. Til alle sidst vil vi alle sammen sige tak til Anja, da det er hendes sidste dag som vores leder. Anja på alles vegne vil vi gerne sig tak for et godt år og at vi vil savne dig. Knus alle dine spejdere og med ledere.